a tymczasem w przychodni...

Kolejny temat inspirowany rozmową w przychodni :

-"bo wiesz, moja córka to już 3 dni po porodzie to tak sztywno trzymała głowę ...!"
Rany, ludzie! Ileż można takie rzeczy powtarzać? To jest noworodek. Dla takiego malucha priorytetem jest walka o przeżycie. Kontrola głowy zostaje osiągnięta dopiero około 3 miesiąca życia! (Oczywiście wcześniej Dziecko podejmuje próby jej podnoszenia, jakoś musi się tego nauczyć). Ja słysząc takie historie od razu mam ochotę to Dzieciątko zbadać i obejrzeć w jaki sposób rodzice je podnoszą i noszą. Trzymanie głowy przez takie maleństwo sugeruje raczej możliwość wystąpienia problemu z rozkładem napięcia mięśniowego, a nie wybitne zdolności naszego dziecka.
Przykro mi jeśli właśnie pozbawiłam kogoś złudzeń.
Chociaż nie. Nie jest mi przykro. Drodzy Rodzice - będę do Was apelować jeszcze nie jeden raz - nie dajcie się wciągnąć w idiotyczny wyścig pod tytułem : moje dziecko jest lepsze bo. Wiadomo, że Wasze Dziecko jest najlepsze dla Was. Zróbcie też wszystko, żebyście Wy byli najlepsi dla swojego Dziecka. A zapewniam Was,że Wasz Maluch się jeszcze w życiu nasiedzi, nachodzi i natrzyma tej głowy wystarczająco.

Komentarze

  1. Też uważam że przechwalanie się "bo moje dziecko tak wcześnie zaczęło a Twoje jeszcze nie..." jest złe i doprowadza niektóre mamy do " kompleksów" ale czy to że dziecko trzyma głowę na początku to nie jest ten odruch Moro? Ja już nie jestem w temacie niemowlaków ale coś takiego kojarzę ;) Btw. świetnie się Ciebie czyta, jest przejrzyście i wszystko pachnie wiedzą, tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, odruch moro nie odpowiada za trzymanie głowy - jest to wpływ odruchów tonicznych ;)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz